Όγδοος χρόνος απευθείας διαθέσεων



Όγδοος χρόνος απευθείας διαθέσεων

Επανεκκίνηση – Ζητάμε τη βοήθειά σας

Όπως είχε προαναγγελθεί, άρχισαν οι παραγγελίες για την 56η απευθείας διάθεση, η οποία θα πραγματοποιηθεί με έναν νέο, πρωτόγνωρο για όλους μας, τρόπο. Έτσι είναι απαραίτητη η βοήθεια περισσότερων για το καλύτερο αποτέλεσμα.

Το «Κάστρο Αλληλεγγύης» που διανύει τον 8ο χρόνο, ιδρύθηκε στις 8 Απριλίου του 2013, πάντα επεδίωκε τη συλλογική λειτουργία. Όμως αυτή προϋποθέτει ενημέρωση, γνώση των διαδικασιών και θέληση για συμμετοχή.

8ος χρόνος Κάστρου Αλληλεγγύης

Χρειαζόμαστε τη βοήθεια σας για την ευρύτερη δυνατή διάχυση της ενημέρωσης. Χρειαζόμαστε την εθελοντική συμμετοχή σας στις συλλογικές λειτουργίες. Ακολουθούν οι προτάσεις μας:

Πρώτα τα διαδικαστικά για την τρέχουσα απευθείας διάθεση

Διαδικασία παραγγελιών: Στις παραγγελίες, που γίνονται ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά, πρέπει να δηλώσετε «ώρα» παραλαβής (από 9:15-12:30 ανά τέταρτο). Επιλέξτε αυτή που σας εξυπηρετεί περισσότερο, την οποία πρέπει να τηρήσετε (*) με προσέγγιση 10-15 λεπτών.

Όταν κάποια «ώρα» φαίνεται (με βάση τις μέχρι τότε παραγγελίες) ότι γίνεται «περιζήτητη» θα υπάρχει δίπλα της μια οδηγία - παραίνεση να την αποφύγετε, όπως τώρα το: «9:15». Όταν ξεπεράσει ένα αριθμό (γύρω στις 20), η «ώρα» θα «αποσύρεται» από τη λίστα επιλογής.

Ακολουθώντας τις οδηγίες, βοηθάτε να υπάρχει μια χρονικά ομοιόμορφη κατανομή των παραγγελιών. Ας μην θεωρήσουμε ότι χάνουμε κάτι, επιλέγοντας μια «ώρα», 15 ή 30 λεπτά, πιο πριν ή πιο μετά από την αρχική μας επιθυμία, δίνοντας τη δυνατότητα σε όποιον έχει πραγματικά ανάγκη να επιλέξει αυτή την «ώρα». Ίσως χρειαστεί κι εμείς να το κάνουμε την επόμενη φορά.

Οι συλλογικές σχέσεις και λειτουργίες χτίζονται πάνω στην υποχωρητικότητα και την αλληλεγγύη και όχι πάνω στην βιασύνη να προλάβουμε, πριν μας πάρει τη θέση κάποιος άλλος. Όσο αυτές διευρύνονται τόσο λιγότεροι θα είναι αυτοί που θα κοιτάζουν να επωφεληθούν από την υποχωρητικότητα των υπολοίπων.

Διαδικασία παράδοσης: Αμέσως μετά την είσοδο, στον συνηθισμένο χώρο του πάρκινγκ της Π.Ε.Λ., κατευθύνεστε (και με την καθοδήγηση των εθελοντών) στην γραμματεία. Εκεί, χωρίς να κατεβείτε από το αυτοκίνητο, θα παραλάβετε από εθελοντή την εκτυπωμένη παραγγελία σας.  

Στη συνέχεια με την καθοδήγηση των εθελοντών θα προχωρήσετε στις θέσεις παραλαβής των προϊόντων. Η σειρά θα είναι πρώτα τυρί, μετά κρεμμύδια-σκόρδα, στη συνέχεια ρύζι και στο τέλος απορρυπαντικά-χαρτικά-αντισηπτικά.

Αν δεν έχετε παραγγείλει κάποιο είδος προϊόντων, ίσως θα προχωρήσετε στον επόμενο παραγωγό με την καθοδήγηση κάποιου εθελοντή. Σας παρακαλούμε πολύ, μην το κάνετε με δική σας πρωτοβουλία, δημιουργώντας διπλές σειρές και ίσως αντιδράσεις από κάποιους άλλους (που περιμένουν στη σειρά τους) και κατά συνέπεια καθυστερήσεις.

Σε κάθε θέση θα υπάρχει πρώτα το ταμείο του παραγωγού. Δίνοντας την εκτυπωμένη παραγγελία σας θα κόβεται η απόδειξη και θα πληρώνετε. Για το τυρί και τα απορρυπαντικά κλπ μπορείτε να πληρώσετε με κάρτα. Διαφορετικά καλά είναι να έχετε σε μετρητά το αντίτιμο ανά παραγωγό. Ενημερωθείτε από τη λίστα παραγγελιών για τα επιμέρους (ανά παραγωγό) σύνολα.

Παράλληλα με την πληρωμή, θα προετοιμάζεται και η παράδοση – φόρτωση των προϊόντων που έχετε παραγγείλει από τον συγκεκριμένο παραγωγό. Στόχος μας είναι (ανάλογα και με τα προϊόντα που θα παραλάβετε) να μη χρειαστεί να κατεβείτε από το αυτοκίνητο, ώστε να «κυλάει» πιο ομαλά η διαδικασία των παραδόσεων.

Η ίδια διαδικασία θα ισχύει και αν έχετε λίγα προϊόντα και έχετε έρθει με τα πόδια. Η σειρά θα είναι ενιαία. Σας παρακαλούμε πολύ, μην επιλέγετε να αφήσετε το αυτοκίνητο εκτός και να παίρνετε λίγα-λίγα τα προϊόντα. Ούτε χρόνο θα κερδίσετε και τους υπόλοιπους θα καθυστερήσετε.

Η παραπάνω διαδικασία έχει επιλεγεί από τη συντονιστική ομάδα με σκοπό την ελάχιστη επαφή μεταξύ όλων των συμμετεχόντων, με οποιοδήποτε τρόπο, στη διαδικασία. Ο προγραμματισμός με βάση την ώρα, εφόσον τηρηθεί σε μεγάλο ποσοστό, θα διασφαλίσει ότι δεν θα υπάρξουν προβλήματα καθυστερήσεων.

Διορθώσεις – Συμπληρωματικές παραγγελίες: Όπως είναι ευνόητο στην παραπάνω διαδικασία δεν μπορούν να γίνουν ούτε διορθώσεις, ούτε συμπληρωματικές παραγγελίες, οι οποίες θα δημιουργούσαν καθυστερήσεις στη γραμματεία και τις πληρωμές και επίσης θα απαιτούσαν επιπλέον εθελοντές.

Υπόλοιπες δράσεις: Για τους ίδιους λόγους δεν θα γίνουν οι διάφορες συλλογές και δεν θα λειτουργήσει η βιβλιοθήκη.

Λίγα λόγια για το «Κάστρο Αλληλεγγύης»:

Το «Κάστρο Αλληλεγγύης» είναι μια εθελοντική κίνηση, που επιμένει να λειτουργεί σε πείσμα των δύσκολων καιρών. Συμπληρώθηκαν ήδη, χωρίς μεγάλα λόγια, 7 χρόνια με 55 απευθείας διαθέσεις.

Από τον περυσινό Ιούνιο υπάρχει μια ανοδική τάση (και με νέους συμμετέχοντες) στις παραγγελίες προϊόντων. Αυτή εν μέρει ίσως οφείλεται και στην αύξηση του αριθμού των συμμετεχόντων παραγωγών (σε κάθε απευθείας διάθεση) άρα και των προϊόντων.

Η συντονιστική ομάδα κατέληξε σε αυτή την αύξηση, ικανοποιώντας αιτήματα τόσο παραγωγών όσο και καταναλωτών. Επίσης υπήρχε η επιλογή κάποια προϊόντα να προσφέρονται συχνότερα ώστε να μην χρειάζεται ο καταναλωτής να διαθέτει μεγαλύτερα ποσά για τα αναγκαία. Βέβαια σ’ αυτή την απευθείας διάθεση για τους λόγους που προαναφέραμε θα υπάρχουν μόνο 4 παραγωγοί.

Όλα τα παραπάνω υλοποιήθηκαν οριακά (με περισσότερη δουλειά από τη συντονιστική ομάδα) και με τον ίδιο αριθμό εθελοντών. Με σκοπό τη συζήτηση πάνω στο μέλλον της εθελοντικής κίνησης είχε προγραμματιστεί, για τις 18-3-2020, η ανοιχτή συνέλευση της κίνησης, η οποία αναβλήθηκε για τους γνωστούς λόγους.

Δυνατότητα για μια επιτυχημένη συνέλευση δεν υπάρχει πριν το Φθινόπωρο. Μέχρι τότε οι ίδιοι και οι ίδιοι αναγκαστικά πρέπει να επιφορτιστούμε με όλες τις αναγκαίες διαδικασίες. Επειδή έχουμε διαπιστώσει ότι πολλοί από όσους παραγγέλνουν (κυρίως τηλεφωνικά) δεν κατανοούν τον χαρακτήρα της διαδικασίας των απευθείας διαθέσεων, ζητάμε τη βοήθειά σας στην ενημέρωση των υπολοίπων αλλά και μεγαλύτερη εθελοντική συμμετοχή.

Συγκεκριμένα, εδώ και χρόνια, είμαστε εκτεθειμένοι στο ερώτημα: «για να τα κάνουν όλα αυτά, δεν μπορεί κάτι θα κερδίζουν». Ζητάμε να μας προστατέψετε από αυτό, συμμετέχοντας όλο και περισσότεροι. Επίσης έχουμε ακούσει από το «… κι εγώ στη δουλειά μου το ίδιο έκανα…» μέχρι το «… να μην ξανάρθεις στην πόλη μας…».

Πολλά από αυτά μπορεί να οφείλονται στην έλλειψη ενημέρωσης, όπως όταν κάποιος που παραγγέλνει τηλεφωνικά μας λέει: «…τηλεφωνώ από Λαμία…» ή «…πότε θα ξανάρθετε». Άλλα είναι και κάτι παραπάνω: σε υπόδειξη εθελοντή να μην βγει με το αυτοκίνητο (ανάποδα) από την είσοδο, κάποιος του είπε: «… αν δεν ήσουνα χαζός, δεν θα σε είχανε εδώ στον ήλιο …».

Αναδεικνύουμε τώρα όλα αυτά γιατί στην διαδικασία που περιγράψαμε (**) δεν είναι δυνατόν να υπάρξουν ολιγωρίες. Τα διδάγματα από την πρόσφατη εμπειρία είναι ότι αν εμείς οι ίδιοι δεν έχουμε τη δυνατότητα να βάλουμε κανόνες, κάποιος άλλος το κάνει για μας.

από τη συντονιστική ομάδα

 

(*) Αναρωτηθείτε ποιος άλλος φορέας δίνει τη δυνατότητα επιλογής ώρας εξυπηρέτησης και πασχίζει να το διασφαλίσει. Αν θεωρείτε ότι σε μας «έλαχε ο κλήρος», μπορούμε ευχαρίστως να αλλάξουμε αμοιβαία τις θέσεις μας. Δεν υπάρχει άλλος που να μπορεί να το πει ή να το εννοεί. Συνήθως λέει ότι έχει και άλλα να προσφέρει. Μπορείτε να μας δοκιμάσετε αν όντως το εννοούμε: ζητήστε μας να πάρετε τη θέση μας. Συγχωρήστε μας το διαχωρισμό σε «εμείς κι εσείς», από τα παραπάνω, νομίζουμε, προκύπτει ότι δεν τον επιθυμούμε.

(**) Είναι μια διαδικασία η οποία δεν διασφαλίζει την ταχύτερη παραλαβή. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν είχε επιλεγεί τόσα χρόνια. Διασφαλίζει όμως ότι θα υπάρξει η ελάχιστη επαφή μεταξύ των προσερχομένων, απαραίτητη στις σημερινές συνθήκες. Για να λειτουργήσει ο νέος τρόπος παραλαβής χρειάζεται να συντονιστούν όλα τέλεια: είσοδος, γραμματεία, παραγωγοί αλλά και προσερχόμενοι. Η διαδικασία προσθέτει μεγάλο φόρτο στη συντονιστική ομάδα και στους εθελοντές. Ζητάμε, όπως πάντα, την εθελοντική βοήθειά σας. Από όσους δεν έχετε αυτή τη δυνατότητα ζητάμε απλώς να έρθετε στην ώρα που δηλώσατε και για να την επιλέξατε είναι αυτή που σας εξυπηρετεί.